Thursday, December 23, 2010

3ds max tutorial 06


xazobrivi obieqtebi-creat-spline:
                                                                   line-xazi
                                                                      circle-wre                                    
                                                                      arc-naxevarwre,rkali         
                                                                      NGon-mravalkuTxedi         
                                                                      Text-teqsti                              
                                                                      Rectangle-oTxkuTxedi
                                   elipse-elifsi
                                   donut-kveTa
                                   star-varskvlavi
                                   helix-spirali


efeqti lathe(gamoCarxva)gamoiyeneba gansxvavebuli, arastandartuli  figurebis Sesaqmnelad.mag;
 ამისათვის  პირველ რიგში  საჭიროა 3ds max–ის სამუშაო ფანჯარაში (left ან right ხედში)  შემოვიტანოთ სასურველი  ფიგურის  ვიზუალური  მასალა (სასურველია პროფილში  იყოს წარმოდგენილი ) და შემდეგ ამ ფოტოზე დაყრდნობით შევქმნით ჩვენს ობიექტს.
მოვძებნით ინსტრუმენტების მთავარ პანელზე View-ს,შემდეგ Viewport Background–ს 
files-ში შემოვიტანთ  სასურველ ფოტოს.
იმისათვის,რომ ხედში კარგად გამოჩნდეს ფოტო,უნდა მოვნიშნოთ პარამეტრები შემდენაირად;

ახლა კი gavaaqtiuroT front(winxedi) da ფოტოზე დაყრდნობით SevqmnaT xazi-line -

ჩვენს მიერ შექმნილ xazze davaWiroT da ise gamoviZaxoT konteqsturi meniu, sadac vnaxavT convert to editable spline-s (gadasaredaqtirebeli splainis) modifikaciaSi gamoCndeba misi parametrebi. 
E
Semdeg vnaxavT rom line-s aqvs sami tipis samarTavi instrumenti-vertex (wvero,wertili)segment(segmenti,anu manZili wverodan wveromde) spline-(splaini,anu mTliani xazobrivi obieqti)


roca Cven gvinda wveroebis forma SevcvaloT, davaWerT xazobriv obieqts, movniSnavT Sesacvlel wveros da gamoviZaxebT konteqstur menius, Semdeg movZebniT parametrebis jgufs, sadac iqneba: smooth(gluvi), corner(kuTxe), Bezier(esaa spec samarTavi) da Bbezier corner  .am parametrebis saSualebiT vasworebT wveros rogorc Cven dagvWirdeba. 

Semdeg CavrTavT spline-s da movZebniT Outlines-(xazis gareT gatana)da am instrumentiT xazis sisqe davayenoT.am yvelafris gakeTebis Semdeg SevideT modifikaciaSi (modify)da grZeli sia CamovSaloT, sadac movZebniT lathe(Carxi)

lathe–s parametrebSi ki unda davaWiroT direction-Si Y Rilaks,Semdeg align-Si Min-s.da miviRebT CvenTvis sasurvel formas.
P.S.aucileblad gaviTvaliswinoT,rom xazi iyos front xedSi da misi badis RerZi gamoviyenoT orientirad.

Sunday, December 19, 2010

3ds max tutorial 05


3ds max- ს  სამუშაო ხედების მართვა
3ds max–ს აქვს სპეციალური ხედების სამართავი პარამეტრი,რომლის საშუალებითაც შეგვიძლია ჩვენს შექმნილ საგანს შევხედოთ სხვადასხვა მხრიდან–მარცხნიდან,მარჯვნიდან,პერსპექტივაში–ანუ სამგანზომილებიან სივრცეში.
  •  top -ზედხედი 
  •  front-წინხედი
  •  left-მარცხენა
  •  right-მარჯვენა
  •  perspective-პერსპექტივა–სამგანზომილებიანი

ასევე შეგვიძლია ჩვენი საგანი დავინახოთ როგორც მთლიანი, გლუვი მოცულობით,ასევე კარკასულად,მაგ;


roca Cven vmuSaobT da gvinda xan gamovaCinoT obieqti, xanac karkasul reJimSi davinaxoT, maSin Cven mivitanT kursors xedis aRmniSvnel warwerasTan, romelic ganTavsebulia xedis zeda nawilSi:

mag: perspective, front da a.S. CamoiSleba grZeli sia, sadac view-aris xedebis gamomtani, smooth+highlights-xedSi mdebare obieqtis moculobiTad gamoCena, wireframe-karkasul reJimSi, other-s aqvs kidev Tavisi qveparametrebi, romelTa saSualebiTac vayenebT obieqtis gamoCenis saxeobebs, edges faces-segmentebis gamoCena. Show grid-badis gamoCena-damalva, show background-fonis gamoCena-damalva
xazobrivi obieqtebi-creat-spline:
                                                                   line-xazi
                                                                      circle-wre                                    
                                                                      arc-naxevarwre,rkali         
                                                                      NGon-mravalkuTxedi         
                                                                      Text-teqsti                              
                                                                      Rectangle-oTxkuTxedi
                                   elipse-elifsi
                                   donut-kveTa
                                   star-varskvlavi
                                   helix-spirali


Saturday, December 18, 2010

3ds max tutorial 04

masStabebis dayeneba 3ds max-ში
შevalT specialuri brZanebis(customize)meniuSi da avirCevT units setup(sazomi erTeulebi) da am parametrebSi avirCioT yvelgan erTi saxeobis sazomi; mag Cven Tu gvWirdeba metrebis masStabi, yvelaferSi davayenebT metrs.
Semdeg movZebnoT instrumenti-grid and snap settings(badeebis mibmis parametrebi) da CavrToT home grid da davawkapunoT perspeqtivis xedze,Semdeg isev mivubrundeT home grid-s da grid spacing(badis biji) CavuweroT 1 CavurToT moTxovna,rom marto erT gaaqtiurebul xedze imoqmedos am parametrebma.
მასშტაბები  დაყენებულია. 3ds max–ში  არც  ისე  ხშირად გამოიყენება  მასშტაბები, მაგრამ  მაინც  საჭიროა  ამ მეთოდის ცოდნა.
პროგრამაში  ასევე  არსებობს  სახაზავი,  რომლის საშუალებითაც  შეძლებთ  ამა  თუ  იმ საგნის გაზომვას.



Thursday, December 16, 2010

3ds max tutorial 03


Boolean -meTodi
 yovelTvis araa aucilebeli, magram mainc saWiroa vicodeT es meTodi- gaTanabreba-amisaTvis SevalT tools-align (manamde ramodenime obiqti unda gvedos gamzadebuli da erTerTi gvqondes moniSnuli)Semdeg davaWerT sapirispiro,sxva obieqts da gamoitans specialur fanjaras,sadac SeiZleba vareguliroT is,Tu ra mimarTulebiT gvinda obieqtebi erTmaneTTan gaTanabrebuli.
booleanis efeqtis gakeTebamde aucileblad unda iyos orive figura erTmaneTTan axlos imis gaTvaliswinebiT ,Tu ra formaze gvinda erTmaneTze imoqmedon figurebma.

Boolean-s gamoyenebis praqtikuli magaliTi:SevqmnaT ori figura-oTxkuTxedi da sfero. 
magaliTad, Cveni mizania, rom oTxkuTxedi amovWraT Signidan sferul formaze. 
movniSnavT oTxkuTxeds, Semdeg gadavalT geometry-compound objects-boolean 
da davaWerT pick operand b-s,Semdeg davawkapunebT sferoze da parametrebis gragnilSi-operation-is qveganyofilebaSi movniSnavT Subtraction(A-B)da oTxkuTxedi sferos formaze amoiWreba.


Wednesday, December 15, 2010

3ds max tutorial 02

1) roca Cven gvinda gavakeToT klonireba,amisaTvis vaWerT shrift-s da ar avuSvebT ,Semdeg moniSnul obieqts gavwevT gamoitans parametrebis fanjaras,sadac CamoTvlili iqneba klonirebis sami tipi-copy,instance,reference. cofy-s saSualebiT klonirebuli obieqtebi erTmaneTisgan damoukideblebi arian. Instance-s SemTxvevaSi obieqtis asli inarCunebs yvelanair kavSirs “deda”obieqtTan,anu Tu deda obieqtshi cvlilebas SevitanT,avtomaturad Seicvleba klonirebulic. xolo reference-klonirebuli obieqti calmxrivad dakavSirebulia originalTan,e.i Tu SevcvliT “deda”obieqtSi rames,es Secvlis klonirebuls.
2)Array-s saSualebiT vaxdenT obieqtebis klonirebas jgufebad.viZaxebT ase: tools-arrey.Semdeg gamoCndeba fanjara-sadac SegviZlia vareguliroT sarTulebad klonireba da aS.


3) SegviZlia aseve SevqmnaT obieqtis sarkuli kloni. amisTvis SevalT tools-mirror(sarke) da iqac analogiur parametrebis Rilakebs vnaxavT rac iyo Cveulebrivi klonirebis meniuSi.

4) CvenTvis sasurveli da mosaxerxebeli formiT rom moviwyoT samuSao magida,amisaTvis saWiroa SevideT zeda panelis customize-Si da avirCioT-viewport configuration-layout da aq gamoCenil xedebis variantebSi romelic mogvewoneba,im variants SevarCevT.

5) aseve SeiZleba SevcvaloT TviTon samuSao magidis dizaini-customize-custom ui and defaults switcher.. da aqac survilisamebr varCevT variants.

6) extended primitives(garTulebuli primitivebi)

  • Hedra-hedra                                              torus knot-torusuli kvanZi
  •  
  • Chamferbox-kuTxeebmomrgv.yuTi        chamfer cyl-kuTxeebmomrgv konusi
  •  
  • Oiltank-tableti                                       capsule-kafsula
  •  
  • Spindle-TiTistari                                   L-Ext-Lformis kedeli
  •  
  • Gengon-mravalkuTxedi                         C-Ext-Cformis kedeli
  •  
  • Ringwave-talRa                                         Hose-yeli,saxraxnisi.
  •  
  • Prism-prizma


7)doors-karebebi
  • Pivot-RerZze damagrebuli      
  • sliding-slaiduri,gasaSleli
  • Bifold-dasakeci
karebebis ZiriTadi parametrebia-height-simaRle depth-siRrme width-sigane              
glass thickness-minis sisqe open-gaReba frame-CarCo

8) windows-fanjara
  • Awning- dasakidi fanjara
  • Fixed-dafiqsirebuli
  • Projected-iReba sxvsdasxva mxares
  • Casement-darabiani fanjara
  • Pivoted-fanjara brunavs Tavisive RerZis irgvliv
  • Sliding-gasawevi,slaiduri fanjara

aqac igive parametrebia,rac karebebTan.

APRICOT - short film by Ben Briand

საიდან დავიწყოთ საზღვარგარეთ სწავლისთვის ზრუნვა ?

  როგორ  უნდა დავიწყოთ  საზღვარგარეთ  სწავლისთვის  ზრუნვა ? რათქმაუნდა  უცხო ენის   სწავლით  უნდა   დავიწყოთ...   ამ  პოსტზე  დავდებ  იმ  ლინკებს,  რომელიც შეძლებისდაგვარად  დაგვეხმარება საჭირო ინფორმაციის მიღებაში...
- ეს  არის ძალიან კარგი ბლოგი, დაგეხმარებათ საჭირო  სასწავლებლის  მოძებნაში, გრანტების  მოსაპოვებელ  პროგრამებში  გაგაცნობთ  და ა.შ...


 ეს არის საიტი–ბიბლიოთეკა, სადაც კიდევ უამრავი ინტერნეტ მისამართია  და  ბევრ საინტერესო, სასარგებლო  ინფორმაციას ნახავთ, რაც დაგეხმარებათ ინგლისური ენის უკეთ შესწავლაში...



 ეს  კი ვიდეო არხია, სადაც მხიარულად, თამაშ–თამაშით შეიძენთ ინგლისური ენის ლექსიკისა და ფრაზების დიდ მარაგს.



აი აქ კი ინგლისური ენის აუდიო–ვიზუალური ლექსიკონია...


  თუ სურვილი გაქვთ , რომ შეიძინოთ ინტერნეტ მეგობრები, ესაუბროთ მათ ინგლისურად  და  ამავე დროს  ყოველდღიური  დავალებებიც  შეასრულოთ, ეს საიტი მართლაც გამოგადგებათ...


საკმაოდ ბევრი ვიდეო–აუდიო მასალაა თავმოყრილი...




    Tuesday, December 14, 2010

    World Builder (high quality)

    ეგზიუპერი " პატარა უფლისწული" თბილისში...










    Japan piece

    Japan piece1

    Japan piece2





     ჩემი სადიპლომო ნამუშევარი თეატრალურ–დეკორატიული ფერწერის ბაკალავრიატის. იაპონელი დრამატურგის– ჩიკამაცუს პიესა

    The Marine Culture and Pop Music Center”

    Objectives of the Project
     The government of Kaohsiung city announced an Architectural competition.The name of its “The Marine Culture and Pop Music Center” This competition project was also my diploma work. The presentation of that was August of 2010 year.
     The facility planning should focus on the commercial and entertainment function intricsic to pop music and creat a musical complex culture center that encompasses the performance and cultivation of pop music as well as the distinct Marine Culture of Kaohsiung city.
     There are several major functional blocks:
    ·         Pop music concert spaces
    ·         Cultural center-exhibition spaces
    ·         Industry center
    ·         City landmark
    ·         Tourist service
    ·         Recreation area with integrated port areas.
     The whole area is 150.000 Sqm

    Progress, Methodologies and tools used for the Project
     The main concept is that the  ecological environment, music, joyful, spiritual peace and the sun…
     Kaohsiung is a colourfull city and my aim is that the Music center would be appear as dominant in Kaohsiung.I have decided that the forms have been made to focus on the dynamics and colors should be simple, light , so I used such as materials are white concrete and light color metal.
     Far from the Cultural center looks white buildings group, because the white color is importent  in the countries of Eastern.
     White color symbocally expresses male origin,strength and peace, light and so on..
     Center will be two types of lighting programe:
    1.    Graphics on black-white colors light gamma programe, which is identified functionally
    2.    Color lighting system-Selected color laser show ,fireworks and projection the walls of buildings.
    Results
     I wanted these two different regimes by means of lighting create  different  emotional mood. For example; the first,or graphics programe,create the calm and work attitude, at the same time and the music center will be a different part of the colorfull  Kaohsiung.
     And second, the so-called color lighting program will be created through the festive mood. Will be high buildings in the center of culture and I think that a good idea to use the walls of buildings for projection show. High tower is the center of pop music. This tower is a landmark building of Kaohsiung. People can stay in this tower and watch the beautiful sea views, people also able to launch fireworks.
     The walls of the buildings will be located on ads and animations, which will be the color compositions and work synchronously with the music , Also be used for hologram shows and I think that all this will become a dynamic architectural composition.
     I hope that my main goal to fulfill.. My main purpose is that the Music and Culture Cnter buildings,lights,laser show,visual show,commercials and music to be ideally combined whith nature,sun and sea..



    http://www.archi-competition.com.ge/2010.php?l=E&m=8&theme=19&Obj=793&pos=1